SEO-tekster 2018: Fokus på kontekst og længde

SEO-tekster 2018: Fokus på kontekst og længde

Dette indlæg er finansieret indlæg og indeholder promoverede hjemmesidehenvisninger.

Hvor det i gode gamle dage handlede om at lave SEO-tekster med et højt indhold af søgeord, så handler det i 2018 om noget helt andet: konteksten og længden. Det skyldes, at Google først og fremmest arbejder for at vise de mest relevante sider til kunderne, og det gør de, hvis hjemmesiderne har relevant indhold, der besvarer kundens spørgsmål.

Omfattende og dybdegående

Kort fortalt betyder det øgede fokus på kontekst og længde, at du gerne må lave gode, lange og dybdegående artikler på din hjemmeside. Men det skal ikke være en sludder for en sladder, som du bare fyrer af for at få længde på teksten. Det skal være reelt indhold, du skal have noget på hjertet.

En dybdegående tekst fylder ifølge Google minimum 2000 ord i dag. Totusind ord! Det er mange. Og udover teksten er det en god idé at fylde på med videoklip, billeder og grafisk dokumentation, da disse elementer underbygger din fortælling og gør den mere interessant for læseren. Og jo mere interessant, des længere tid bliver læseren på din side.

Når teksten er skrevet færdig, og den er både dyb og personlig samt fyldt med gode, underbyggende billeder og videoer, så er det tid til at kigge på nøgleordene. Er de helt præcis, og er der nok af dem? Juster og tilpas, så teksten passer til Google, men husk, at det ikke må gå ud over kvaliteten af teksten.

Er du nysgerrig på at se, hvilke resultater god SEO kan give, kan du tage et kig på https://www.klikko.dk/cases/.